Update: träning v. 18

Denna vecka har det blivit 31,5 km löpning, 50% av distansen skedde under lördagens långpass på ca. 15km. Nedan kan du se veckans träning.

Det som är bäst i skrivande stund är morgonträning,  sakteligen börjar kroppen vänja sig vid att klockan ringer. Personligen tycker jag inte det finns ett bättre sätt att starta dagen på än att röra sig. Vill du läsa mina bästa tips om morgonträning, klicka här. Utöver löpningen har jag även fått in två pass på gymmet, ett bröstpass och ett ryggpass. Benpassen lyser just nu med sin frånvaro, för att bli en bättre/starkare löpare ska jag även försöka få med benpass i programmeringen. Försöker sprinta upp för backar i hopp om att det ska ge lite explosivitet/styrka.

 

 

Har kollat vidare på simkurser och konstaterat att jag med största sannolikhet kommer att börja simma med en PT. Bakgrunden till lektionerna är att det verkar som de flesta kurser antingen är fullbokade eller går på öppet vatten direkt där förkunskaper krävs. Kort är det värt nämna att Eriksdalsbadet, GIH och Kronobergsbadet verkar ha ett bra utbud av kurser under vår och höst om du är ute i tid. Få förunnat att ha den möjligheten.

Börjat fila på ett inlägg om tillskott/supermat för löpare, får se om jag lyckas publicera det denna vecka eller om det blir nästa.

Må bäst,
Fredrik

Kommentera